Pa & Ma

Pa & Ma

Wednesday, November 25, 2009

PUTERAKU MUHAMMAD ADEEB ZAFRAN

Assalamualaikum buat sumer..bertemu lagi kita pada kali ini..cewahh..skema betul ayat aku, mcm hampeh jek..tulaa nak jadi cikgu tapi x dapat2.. muga2 ader gak rezeki untuk aku menjadi seorang guru walaupun lambat..

So, memandangkan tajuk entry aku kali ini "Puteraku Muhammad Adeeb Zafran" so aku nak citerlaa pasal puteraku ni.. Lebih kurang 6 bulan selepas kawin aku di sahkan mengandung anak pertamaku.. maser tu periodku dah lewat sebulan.. mula2 aku takut nak wat pregnancy test sbb aku takut resultnyer mengecewakan aku, namun aku dengan penuh berharap buat jugak test tu.. Alhamdulillah aku mengandung.. Aku cepat2 khabarkan berita gembira tu pada suamiku.. Suamiku tersenyum, sambil mengucapkan Alhamdulillah. Aku lalui tempoh mengandung seperti org lain, cuma aku agak bertuah sebab alahanku taklaa seteruk orang lain.. Cuma di akhir2 tempoh mengandung aku mengalami sakit pinggang dan sakit sebelah kaki ku yg agak teruk..

Pada 18/8 aku balik ke kg ku kelate untuk bersalin kat sane.. Due aku patutnyer 25/8/08. Aku selamat melahirkan puteraku pada jam 7.15 pagi 29/8/08, lewat 4 hari jer dari due.. Agak sedih sebab aku terpakse melahirkan puteraku tanpa ditemani saper2 memandagkan suamiku Enal ader kat Pasir Gudang.. Dah menjadi prosedur hospital kerajaan, hanya ibu atau suami sahaja yg dibenarkan utk menemani isteri.. Setelah melalui proses bersalin barulaa aku tahu betapa sukarnyer untuk melahirkan seorang insan bernama zuriat.. Aku dapat bayangkan kesakitan yang pernah di alami ibuku maser melahirkan aku dahulu.. Subhanallah..

Kesakitannyer mmg tak dapat aku gambarkan dengan kata2, aku dimasukkan ke labour room pada pukul 2pg, tetapi aku hanya bersalin pada pukul 7pg.. Benar kata org, kesakitan yg ditanggung melayang ntah ke maner apabila melihat saje wajah puteraku.. Alhamdulillah aku dan puteraku selamat.. Beratnyer masa lahir 3.0kg.. Enal hanye sampai ke hospital pada malamnyer, dengan penuh perasaan terharu suamiku telah mengazankan anakku buat kali kedua, kali pertama abangku yg sulung abe yani dah melaungkan azan ke telinga anakku memandangkan suamiku belum lagi sampai ke kelate time tu..


wajah pertama anakku..maser ni kat spital lagi..


No comments:

Post a Comment